Vid en misstänkt reklamation kan du enkelt skapa ett ärende via "mina sidor". Alternativt kontaktar du vår kundtjänst via e-post på kundservice@mekster.se , ange produktnamn och ordernummer.
En produkt kan även omfattas av garantier. Alla våra varor omfattas av minst 2 års garanti.
Om du upptäcker ett fel på en av våra varor är det viktigt att du kontaktar Meksters kundservice inom skälig tid från mottagandet, detta för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Att anmäla fel inom två månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts anses alltid vara inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation så ersätter vi samtliga direkta kostnader som uppstått i samband med köpet av varan/varorna.
Som kund har du 3 års reklamationsrätt på fabrikationsfel.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden vid en eventuell tvist.
Kommentarer
1 kommentar
Hej
Jag har köpt en hjullager den 5 November ordnr 1000211302
som har monterat på våran bil hos en verkstad men bilen blev underkänd
igen på besiktningen och hade glapp och enligt verkstad som jag har anlitat var fel på Hjullager kvaltet och var tvången köpa en till på mekonomen.
Mvh Aran taghipour
logga in för att lämna en kommentar.