Reklamationer och garantier

Jag vill skapa en reklamation

Vid en misstänkt reklamation kan du enkelt skapa ett ärende via vårt reklamationsformulär. En produkt kan även omfattas av garantier. Alla våra varor omfattas av minst 2 års garanti.

Fyll i formulär för reklamation


Skapa reklamation inom skälig tid

Om du upptäcker ett fel på en av våra varor är det viktigt att du kontaktar Meksters kundservice inom skälig tid från mottagandet, detta för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

  • Att anmäla fel inom två månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts anses alltid vara inom skälig tid.
  • Som kund har du 3 års reklamationsrätt på fabrikationsfel.
  • Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden vid en eventuell tvist.

Återbetalning vid godkänd reklamation

Vid en godkänd reklamation så ersätter vi samtliga direkta kostnader som uppstått i samband med köpet av varan/varorna.

Integritet och personuppgifter vid reklamation

Vid eventuell reklamation godkänner kund att Mekster AB får dela med sig av kopia på kundkvitto till relevant leverantör. Kundkvitto innehåller ej information om kreditkort eller andra bankupplysningar.


Tvist

Vi eventuell tvist följer vi ARNs rekommendationer för att hitta en lösning logo_arn.gif

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden vid en eventuell tvist, för att komma till Allmänna Reklamationsnämndens hemsida klickar du här.

  Allmänna Reklamationsnämndens postadress:

ARN
Box 174
101 23
Stockholm

  Allmänna Reklamationsnämndens mejladress:

arn@arn.se

Var denna artikel till hjälp?
1 av 5 tyckte detta var till hjälp