Jag har fått en trasig vara levererad

Hur går jag tillväga om jag fått en skadad vara?


Upptäcker du att varan har frakt skadats när du mottagit din order behöver detta anmälas snarast till vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

För att komma till kontaktformuläret klickar du här

 

När du kontaktar vår kundtjänst är vi tacksamma om du mejlar in bilder på skadan samt på inner och ytteremballage då dessa krävs när ett reklamationsärende skapas hos fraktbolaget.
Får vi denna information vid första kontakt kommer vi kunna hantera ditt ärende och hjälpa dig snabbare.

Vid en fraktskada behöver du behöver spara emballaget, pall(om leveransen skedde på en sådan) och fraktsedeln - anledningen till detta är för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt vid retur till oss om detta behövs.

Skadan ska anmälas till transportören inom 7 arbetsdagar efter upptäckt fraktskada därav är det viktigt att du hör av dig till Mekster så fort som möjligt.
Vi rekommenderar dig att alltid kontrollera din order när du mottagit denna, så att upptäckt fraktskada kan anmälas inom den angivna tiden.


Vad händer efter att reklamationen är registrerad?

Vi kommer efter att reklamationen är upprättad mot fraktbolaget kunna skicka ut en ny felfri produkt till dig kostnadsfritt.
Önskar du ingen ny leverans kan vi kreditera dig kostnaden för varan du köpt hos oss.
I vissa fall kan vi behöva ta varan/varorna i retur.

Var denna artikel till hjälp?
0 av 1 tyckte detta var till hjälp