Innehåll på denna sida:


Vi på mekster.se samarbetar med bland annat Posten och DHL. De varor du som privatperson köpt kan skickas till valfritt ombud i närheten av den adress du angett vid beställningen eller direkt hem till dig.

Vi samarbetar med:

pn_color_rgb.webp   DHL_Logo.svg.png

Ordererkännande skickas till den e-postadress som anges vid beställningstillfället.

Vi erbjuder dig följande fraktsätt:

Fraktsätt privatperson

Ombud: Beställning levereras till närmsta postombud. Ombudet skickar sedan ut en avisering via sms eller brev med information om att paket finns att hämta. Paketet finns tillgängligt hos ombudet i 7 dagar innan detta returneras per automatik. Vid outlösta paket får du som köpare stå för returfrakten, returfrakt debiteras till samma kostnad som utleverans.

Hemleverans: Beställning levereras till din hemadress, med Postnord & DHL's appar så kan du se när ditt paket förväntas vara framme. Du får oftast även möjligheten att göra fler val i samband med leveransen, exempelvis dag & tid du önskar att ta emot leveransen. 


Fraktsätt företag

Beställning levereras till din företagsadress mellan 08.00 – 16.00.

OBS!

Leveransadressen får inte vara en postbox eller ett boxpostnummer.


Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-2 helgfria vardagar från det att varan är skickad från vårt lager. Skickas varan från någon av våra leverantörers lager kan leveransen ta ytterligare 1-10 dagar. Alla våra leveranstider är preliminära.

Leveranstiden finns angiven vid respektive vald produkt då det kan skilja något på våra olika produkter. Detta då vissa varor skickas från leverantörers lager och det kan då tillkomma extra leveransdagar.


Fraktkostnad

Vi erbjuder privatpersoner och företag förmånliga fraktpriser över hela Sverige. Fraktpriserna kan variera beroende på vikt, storlek och antal kollin. I kassan kan du se alla fraktalternativ vi kan erbjuda dig och dess respektive pris.


Farligt gods

Allt gods skickas och hanteras med lämplig transporttjänst.


Transportskador

Om ditt paket eller gods är skadat vid leverans ber vi dig meddela ombudet direkt, innan du kvitterar godset. Alternativt kan du neka till att ta emot sändningen pga. skadan. Kontakta mekster.se:s kundservice så fort som möjligt – mejla in en bild (om det är möjligt) på skadan, senast en vecka efter upptäckt skada.

Mejla kundservice om transportskada

Var denna artikel till hjälp?
2 av 17 tyckte detta var till hjälp