Vad är en reklamation och hur skapar jag en?


En reklamation är när ett ursprungligt fel fanns när du tog emot varan. Detta fel behöver inte uppstå direkt eller synas på varan.

Vid en misstänkt reklamation behöver du skapa ett ärende, detta gör du enkelt via vårt reklamationsformulär - en produkt kan även omfattas av garantier.
Alla våra varor omfattas av minst 2 års garanti.

Fyll i formulär för reklamation


När vi fått in ditt reklamationsärende kommer vi kontakta leverantören, när vi fått återkoppling från dem kommer vi att återkomma till dig per mejl.
Hanteringstiden för en reklamation är upp till 30 dagar.


Skapa reklamation inom skälig tid

Du har rätt att göra en reklamation på varan om det är mindre än 3 år sedan du köpte denna och om du upptäcker ett fel på varan du köpt av oss är det viktigt att du hör av dig till vår kundtjänst inom skälig tid från och med att felet upptäcktes.

Att anmäla fel inom två månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts anses alltid vara inom skälig tid

Återbetalning vid godkänd reklamation

Vid en godkänd reklamation kommer vi kunna(om möjligt) skicka ut en ny vara kostnadsfritt till dig eller så registrerar vi en kreditering på beloppet för varan som du reklamerat.

Integritet och personuppgifter vid reklamation

Vid eventuell reklamation godkänner kund att Mekster AB får dela med sig av kopia på kundkvitto till relevant leverantör. Kundkvitto innehåller ej information om kreditkort eller andra bankupplysningar.

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp